августа 05, 2015

Альманах Хто такі ломографи??? Випуск #19 - Марія Голікова.



Особливі світи Марії.


На фото: Марія Голікова. Автор фото: Костянтин Феденко
Кожен, хто фотографує аналогові світлини, бачить у своїх плівках щось особливе, те що жодним цифровим редактором відтворити майже неможливо. Плівка бачить те що не бачите Ви, а саме вона відтворює «характер» саме тієй миті, що спрацював затвор, і навіть додає чогось свого, немов, щось підглянуте з паралельних світів. Тобто Ви маєте не документальне фото, а магію світла та тіні, магію кольорів, магію хімічних та фізичних процесів у світло чуттєвому шарі плівки. Мені іноді здається, що плівка немов розумна істота, що спілкується з фотографом, додаючи, до світлин свого бачення всесвіту. Мабуть саме тому, останнім часом творчі фотографи, що знімають аналогові світлини додаються до прийомів lo-fi фотографії. Найчастіше вони вишукують прострочені плівки (не завжди за бюджетність питання) щоб відчувати цю непередбачуваність, крім того, вони навмисно фотографують на примітивні компактні камери (без крутих оптичних прибамбасів).
Я радий запропонувати своїм читачам діалог, та світлини творчого фотографа Марії Голіковой. Її світлини аж ніяк не можуть бути класифіковані за канонами класичної фотографії. В арсеналі її творчих прийомів і застосування компактних та напів-форматних камер, і «redskale», і «analogue errors» і декомпозиції, і сублімації кольорів та, авжеж, артефакти плівкового зерна. Ці такі собі ванільні фантасмагорії, сповіщають нам про особливі аналогові світи плівкової свідомості (багато хто зрозуміє про що я…).
Тож, запрошую до діалогу з Марією.
 
Далі за текстом:

Д.
- Den Weissman для
блогу Lomography DP
М.
- Марія Голікова - творчій фотограф


Д. – Привіт!

М.Привіт усім, я Марія Голікова.

Д. – Маєш нікнейм або творче ім’я (псевдонім, якщо він є)?

М. – Ні, нічого такого.

Д. – Звідки ти родом, де ти зараз живеш?

М. – Родом з Дніпропетровська і зараз живу тут.

Д. – Хто ти за професією, або чим займаєшся у житті? Маєш улюблене заняття або хобі?

М.Студентка філологічного факультету, займаюсь поетичною діяльністю, журналістикою, граю на фортепіано і  люблю фотографувати.

Д. Талантів декілько маєш – поважаю. Я згоден, що талановита людина, має бути талановита у всьому.
Скільки років тобі, якщо це не секретна інформація? Скільки з них ти займаєшся фотографією?

М.Мені 19, мій досвід фотографа невеликий – близько року.

Д. Чому у над високо технологічному світі ти надаєш перевагу плівковій фотографії?  

М.Плівка – це магія. Це особливий світ. Плівка не потребує оброблення, вона самодостатня. Ти натискаєш на спуск - і вона автоматично вбирає у себе всю атмосферу, настрій певного моменту, вона робить історію. На плівкових фотографіях – справжня естетика життя. Ну і плюс – плівка, як ніщо інше, вчить фотографувати. Ти не можеш зробити сотні кадрів одного й того ж, бо кожний твій кадр чогось вартий, він фіксується і вже не може просто так бути deleted.

Д. – Вау! Круто сказано – «кожний твій кадр чогось вартий» (слухайте читачі розумну людину (:)) ! Я радий чути, що є творчі особи які це розуміють.
То, який жанр фотографії найбільш близький до твєї творчості?

М. – Найбільше я знімаю місто, архітектуру, стріт-фото та пейзажі.

Д. Чому ти фотографуєш ЛОМО? Що для тебе ломографія?

М. – Ломо - це чуттєвість, момент і коли знімаєш ломо, твоє завдання цей момент схопити. Ломографічні фото – це такі собі візії: у них може не бути підтексту, сюжету, але вони грають на відчуттях, передають емоції. У цьому сенсі ломографія мені дуже близька.

Д. – На які фотокамери ти фотографуєш?

М. У мене є дві фотокамери: Агат 18К та Kodak EC100, який придбала нещодавно. Обидві – звичайні мильниці.

Д.Яка з них твоя улюблена плівкова камера?
 
М. Агат 18К - це напів-кадрова шкальна мильниця, майже всі мої фото знято саме на неї. Вона зі мною з найпершого плівкового кадру і виходячи з дому завжди беру її з собою.

Д. Так я розумію тебе, бо маю таку ж камеру, ш навіть ми проводили тестування цього аналогового девайсу для нашого блога (кому цікаво тут посилання на тестування ч.1 та ч.2). Насправді прикольна і дуже маленька фотокамера.
Скажи, а яким фотоплівкам ти надаєш перевагу? На що ти знімаєш? Чому?

М. – Знімаю переважно на прострочені плівки, люблю Kodak та AGFA. Зокрема, прострочки подобаються за їх непередбачуваність та бюджетність.

Д. – Що тебе надихає робити світлини?

М.Дуже часто мене надихає музика. Коли слухаєш пісні, то відчуваєш те, що хотів сказати митець по той бік, вловлюєш певні образи, символи, які потім можуть відобразитися на твоїй фотографії і це чудово. Також, надихають люди, подорожі, книги.

Д.Доводилось тобі ділитися своїми світлинами у форматі виставок або інших творчих заходів?

М. – Наразі я ділилась своїми світлинами тільки в форматі «Сушки» в Дніпропетровську. Думаю, цей захід знайомий всім аналоговим фотографам міста (:))

Д.Які фото прожекти у тебе заплановані або у реалізації?

М. – Хочу познімати на старі-старі плівки, бажано ч\б і проявити самій. Також, хочу зняти якийсь стріт-фото проект і можливо втілити його у виставку або щось подібне.

Д. – Що ти можеш побажати нашим читачам?

М. Гармонії та завжди йти за покликом серця.

Д. Марія, я вдячний тобі за діалог. Залишилось тільки показати нашим читачам твої «світлини особливих світів».

Камера Агат-18К

Камера Kodak EC100

Камера Агат-18К

Камера Агат-18К

Камера Агат-18К

"Album"  - камера Агат 18К


Камера Агат-18К

"Fish"  - камера Агат 18К

"Гімн демократичної молоді"  - камера Агат 18К

"Girl"  - камера Агат 18К



Комментариев нет:

Отправить комментарий