Особливі світи Марії.
На фото: Марія Голікова. Автор фото: Костянтин Феденко |
Кожен, хто фотографує аналогові світлини, бачить у своїх плівках щось
особливе, те що жодним цифровим редактором відтворити майже неможливо. Плівка
бачить те що не бачите Ви, а саме вона відтворює «характер» саме тієй миті, що
спрацював затвор, і навіть додає чогось свого, немов, щось підглянуте з
паралельних світів. Тобто Ви маєте не документальне фото, а магію світла та
тіні, магію кольорів, магію хімічних та фізичних процесів у світло чуттєвому
шарі плівки. Мені іноді здається, що плівка немов розумна істота, що
спілкується з фотографом, додаючи, до світлин свого бачення всесвіту. Мабуть саме
тому, останнім часом творчі фотографи, що знімають аналогові світлини додаються
до прийомів lo-fi фотографії. Найчастіше вони вишукують прострочені плівки (не
завжди за бюджетність питання) щоб відчувати цю непередбачуваність, крім того,
вони навмисно фотографують на примітивні компактні камери (без крутих оптичних
прибамбасів).
Я радий запропонувати своїм читачам діалог, та світлини творчого фотографа
Марії Голіковой. Її світлини аж ніяк не можуть бути класифіковані за канонами
класичної фотографії. В арсеналі її творчих прийомів і застосування компактних та
напів-форматних камер, і «redskale», і «analogue errors» і декомпозиції, і сублімації кольорів та, авжеж, артефакти плівкового
зерна. Ці такі собі ванільні фантасмагорії, сповіщають нам про особливі
аналогові світи плівкової свідомості (багато хто зрозуміє про що я…).
Тож, запрошую до діалогу з Марією.
Далі за текстом:
Д. - Den Weissman для блогу Lomography DP
М. - Марія Голікова - творчій фотограф
Д. – Привіт!
М. – Привіт усім, я Марія Голікова.
Д. – Маєш нікнейм або
творче ім’я (псевдонім, якщо він є)?
М. – Ні, нічого такого.
Д. – Звідки ти
родом, де ти зараз живеш?
М. – Родом з Дніпропетровська і зараз живу тут.
Д. – Хто ти за
професією, або чим займаєшся у житті? Маєш улюблене заняття або хобі?
М. – Студентка
філологічного факультету, займаюсь поетичною діяльністю, журналістикою, граю на
фортепіано і люблю фотографувати.
Д. – Талантів декілько маєш – поважаю. Я згоден,
що талановита людина, має бути талановита у всьому.
Скільки років тобі, якщо це не секретна інформація? Скільки з них ти займаєшся фотографією?
Скільки років тобі, якщо це не секретна інформація? Скільки з них ти займаєшся фотографією?
М. – Мені 19,
мій досвід фотографа невеликий – близько року.
Д. – Чому у над високо технологічному світі ти надаєш
перевагу плівковій фотографії?
М. – Плівка – це
магія. Це особливий світ. Плівка не потребує оброблення, вона самодостатня. Ти
натискаєш на спуск - і вона автоматично вбирає у себе всю атмосферу, настрій
певного моменту, вона робить історію. На плівкових фотографіях – справжня
естетика життя. Ну і плюс – плівка, як
ніщо інше, вчить фотографувати. Ти
не можеш зробити сотні кадрів одного й того ж, бо кожний твій кадр чогось
вартий, він фіксується і вже не може просто так бути deleted.
Д. – Вау! Круто
сказано – «кожний твій кадр чогось
вартий» (слухайте читачі розумну людину (:)) ! Я радий чути, що є творчі
особи які це розуміють.
То, який жанр фотографії найбільш близький до твєї творчості?
То, який жанр фотографії найбільш близький до твєї творчості?
М. – Найбільше я знімаю місто, архітектуру, стріт-фото та
пейзажі.
Д. – Чому ти
фотографуєш ЛОМО? Що для тебе ломографія?
М. – Ломо - це чуттєвість, момент і коли знімаєш ломо,
твоє завдання цей момент схопити. Ломографічні
фото – це такі собі візії: у них може не бути підтексту, сюжету, але вони
грають на відчуттях, передають емоції. У цьому сенсі ломографія мені дуже
близька.
Д. – На які фотокамери
ти фотографуєш?
М. – У мене є
дві фотокамери: Агат 18К та Kodak EC100, який придбала нещодавно.
Обидві – звичайні мильниці.
Д. – Яка
з них твоя улюблена плівкова камера?
М. – Агат 18К - це напів-кадрова шкальна мильниця, майже всі мої фото знято саме на неї. Вона
зі мною з найпершого плівкового кадру і виходячи з дому завжди беру її з собою.
Д. – Так
я розумію тебе, бо маю таку ж камеру, ш навіть ми проводили тестування цього
аналогового девайсу для нашого блога (кому цікаво тут посилання на тестування ч.1 та ч.2).
Насправді прикольна і дуже маленька
фотокамера.
Скажи, а яким фотоплівкам ти надаєш перевагу? На що ти знімаєш? Чому?
Скажи, а яким фотоплівкам ти надаєш перевагу? На що ти знімаєш? Чому?
М. – Знімаю
переважно на прострочені плівки, люблю Kodak
та AGFA. Зокрема, прострочки
подобаються за їх непередбачуваність та бюджетність.
Д. – Що тебе надихає
робити світлини?
М. – Дуже часто
мене надихає музика. Коли слухаєш пісні, то відчуваєш те, що хотів сказати
митець по той бік, вловлюєш певні образи, символи, які потім можуть
відобразитися на твоїй фотографії і це чудово. Також, надихають люди, подорожі, книги.
Д. – Доводилось тобі
ділитися своїми світлинами у форматі виставок або інших творчих заходів?
М. – Наразі я ділилась своїми світлинами тільки в форматі
«Сушки» в Дніпропетровську. Думаю, цей захід знайомий всім аналоговим
фотографам міста (:))
Д. – Які фото прожекти
у тебе заплановані або у реалізації?
М. – Хочу познімати на старі-старі плівки, бажано ч\б і
проявити самій. Також, хочу зняти якийсь стріт-фото проект і можливо втілити
його у виставку або щось подібне.
Д. – Що ти можеш побажати нашим читачам?
М. – Гармонії та завжди йти за покликом серця.
Д. – Марія, я вдячний
тобі за діалог. Залишилось тільки показати нашим читачам твої «світлини
особливих світів».
Камера Агат-18К |
Камера Kodak
EC100
|
Камера Агат-18К |
Камера Агат-18К |
Камера Агат-18К |
"Album" - камера Агат 18К |
Камера Агат-18К |
"Fish" - камера Агат 18К
|
"Гімн демократичної молоді" - камера Агат 18К |
"Girl" - камера Агат 18К |
Комментариев нет:
Отправить комментарий